Veelgestelde Vragen

Heeft u vragen over Tool Tethering of uw ZeroDrops order.
Vind het antwoord op de meest gestelde vragen hieronder.

🛒 Bestellen


Hoe plaats ik een bestelling bij ZeroDrops.nl?

Plaats eenvoudig je gewenste producten in de winkelwagen en volg de stappen in het bestelproces. Zodra je bestelling is afgerond, ontvang je een bevestigingsmail.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik heb besteld?

We verwerken bestellingen direct om snelle levering te garanderen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op via info@zerodrops.nl – als je bestelling nog niet verzonden is, passen we deze graag voor je aan.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

Controleer je spamfolder. Nog steeds niets ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice, we helpen je graag verder.

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?

ZeroDrops bied de meest gebruikte betaalmethoden zoals Ideal, Apple Pay, Google Pay, Shop Pay, Bancontact. Uw bestelling betalen met creditcard is mogelijk met VISA of MasterCard. Liever uw bestelling later betalen? Dat kan met Klarna of zakelijk op factuur met Billie.
Komt u de bestelling afhalen? Dan is het mogelijk om af te rekenen middels pinnen.

Kan ik zakelijk bestellen?

U kunt zakelijk bestellen en direct afrekenen of achteraf betalen op factuur met de betaalmethode Billie. Billie staat garant voor uw order en met een betaaltermijn van 30 dagen heeft u voldoende tijd om de betaling te voldoen. Meer informatie: Billie B2B betalen op factuur.

Is het mogelijk belastingvrij te winkelen?

Bent u gevestigd in de EU (Nederland Uitgezonderd) en beschikt u over een geldige BTW registratie? Dan kunt u gebruik maken van de regeling Intracommunautaire leveringenen betaald u geen BTW op uw order. Gebruik van de vrijstelling werkt als volgt:

Voeg producten toe aan uw winkelmandje.
Voorafgaand aan het afrekenen:
klik op de knop "BTW vrijstelling" of "VAT Exemption" op de winkelwagen pagina.
Er verschijnt een invulveld voor uw e-mail adres en het BTW nummer.
U vind de knop naast de order notities op de winkelwagen pagina.

Is de verificatie geslaagd? Al uw toekomstige bestellingen op uw account zijn vrijgesteld van BTW.

Kan ik veilig winkelen bij ZeroDrops?

Ja, winkelen bij ZeroDrops is 100% veilig. Wij zijn gecertificeerd door Trusted Shops, wat betekent dat we voldoen aan strenge veiligheids- kwaliteits- en service-eisen. Dankzij deze certificering kun je gebruikmaken van de Trusted Shops koperbescherming, zodat je bestelling altijd veilig is — zelfs als er iets misgaat.

Kunnen wij je niet helpen? Dan biedt Trusted Shops extra zekerheid en bescherming.
🔐 Lees meer over het Trusted Shops Keurmerk
📜 Bekijk ons certificaat

🚚 Verzending en Levering


Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen vanaf €99,- worden gratis verzonden. Voor orders onder de €99,- vragen wij u €6,95 verzendkosten binnen Nederland.
Voor België betaalt u €9,50 verzendkosten. Verzendkosten naar overige EU landen bedraagt € 12,95 (genoemde bedragen zijn exclusief btw).

Wat is de levertijd?

De meeste orders worden binnen 24 uur verzonden. De maximale levertijd bedraagt doorgaans 3 tot 5 werkdagen.

Met welke vervoerder word mijn order verzonden?

Wij maken gebruik van PostNL, DHL en DPD. We kiezen de best passende vervoerder voor uw bestelling.

Leveren jullie ook naar een service point?

Levering via een service point is mogelijk. Kies een service point na het afrekenen of in de PostNL app.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

U kunt uw bestelling op afsrpaak afhalen. Binnenkort bieden wij een pakketkluis zodat 24/7 uw bestelling afgehaald kan worden.

U ontvangt een mail wanneer uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden.

🔄 Retourneren en Ruilen


Wat is de retour termijn?

ZeroDrops.nl biedt u 30 dagen bedenktijd en kosteloos retour. Meld uw retour aan via ons retour portaal of via info@zerodrops.nl en u ontvangt een kosteloos retourlabel.
Meer informatie over ons retourbeleid

Hoe meld ik een retour aan?

Meld u retour gemakkelijk aan via ons retour portaal. U ontvangt vervolgens een retourlabel om de producten terug te zenden.

Hoe snel krijg ik mijn geld terug na een retour?

Na ontvangst en controle van je retour betalen wij binnen 3 werkdagen het aankoopbedrag terug.

Kan ik een product ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@zerodrops.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.

Mijn product is defect, bieden jullie garantie?

Wij bieden 2 jaar garantie op de producten van NLG, de garantie op overige producten is doorgaans 12 maanden.

U kunt aanspraak maken op de garantie door een omschrijving van het gebrek inclusief foto’s te versturen naar info@zerodrops.nl. 
Een garantie aanvraag proberen we zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 30 dagen te hebben afgerond.

🛠 Productinformatie


Zijn de producten op de website op voorraad?

We hebben een ruime voorraad van Never Let Go producten. Je kunt de huidige voorraad bekijken op de productpagina. De voorraad staat vermeld net boven de Trusted Shops Banner.

Hoe kies ik de juiste Tool Lanyard?

Opzoek naar de juiste tehter oplossing voor jou gereedschap? Met de ZeroDrops Tool Tether Keuzehulp helpen we je graag de juiste producten te selecteren!
Ben je opzoek naar de juiste Tool Lanyard? Lees dan ons artikel Hoe kies ik de juiste tool lanyard?

Wat is de maximale belasting van het product?

We bieden tool lanyard met een maximale belasting tot 25 kg. Je vind de maximale belasting in de product omschrijving. Onze producten zijn door SATRA getest en gecertificeerd voor de genoemde maximale belasting.

Conform welke norm is Tool Tethering gecertificeerd?

De Never Let Go producten zijn CE gemarkeerd en ANSI/ISEA 121-2018 gecertificeerd. Daarmee is NLG een van de meest veilige tool tethering producten op de markt.

Is gereedschap valbeveiliging verplicht bij werken op hoogte?

Jazeker, maar hoe zit dat dan? Over valbeveiliging voor personen staat in de wet omschreven dat boven 2,5m* valbeveiliging verplicht is. Voor valbeveiliging of borging van gereedschap is geen hoogte gespecificeerd maar er staat in de wet wel degelijk dat het verplicht is.
Meer informatie in ons Blog.

Moeten tool lanyards gekeurd worden?

Valbeveiliging dient jaarlijks gekeurd te worden. Hoewel er voor tool tether producten geen voorschriten ten aanzien van keuring bestaan is het verstandig om ook de producten van NLG jaarlijks te inspecteren. NLG producten zijn standaard voorzien van serienummer, uniek voor tool lanyards, maar hierdoor zijn ze goed te traceren. Voor keuring en inspectie van uw valbeveiliging kunt u het beste terecht bij Ropetech.nl

Verkopen jullie enkel tool lanyards?

ZeroDrops.nl verkoop enkel materialen om uw gereedschap te beveiligen tegen vallen. Voor persoonlijke valbeveiliging verwijzen wij u graag door naar Ropetech.nl

💬 Klantenservice


Hoe kan ik contact opnemen met ZeroDrops?

Je kunt op ons op verschillende manieren bereiken:
via de chat op de website
via de telefoon: (+31) 020 214 64 60
Per mail: info@zerodrops.nl
Of via het contactformulier onderaan deze pagina.

Wat zijn jullie openingstijden?

We zijn op afspraak geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00.
Onze klantenservice is maandag t/m zaterdag telefonische bereikbaar tussen 07:00 en 22:00.
Via de chat is onze klantenservice van maandag t/m zaterdag 24 uur bereikbaar.
Je word altijd geholpen door een echte medewerker, niets is zo vervelend als een chatbot wanneer je met vragen zit.

Waneer kan ik een reactie van jullie verwachten?

Wij streven ernaar om op werkdagen binnen 24 uur te reageren op alle vragen.

Hoe bevestig ik mijn tool tethers?

Bekijk onze video tutorials en ontdek hoe je gemakkelijk zelf gereedschap beveiligt tegen vallen.

Ik heb advies nodig

Bel +31 20 21 46 460 en we helpen uw telefonisch of plannen een adviesgesprek in bij u op locatie of via Teams.
U bent tevens op afsrpaak van harte welkom in onze showroom.

Beschikt ZeroDrops over een fysieke winkel?

Onze showroom is op afspraak te bezoeken. We nemen dan de tijd om u vakkundig te helpen en zorgen dat de koffie klaar staat.

Mijn vraag staat er niet tussen

Stuur ons een mail, vul het contactformulier in of neem contact met ons op via 020 214 64 60 en we helpen je graag verder.

Hulp nodig?

Bekijk onze meest gestelde vragen en vind het antwoord op jou vraag!